با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و انس بیشتر با کلام وحی، تابلوهای ختم روزانه قرآن کریم در کریدورها و فضاهای استراحت دانشجویان دانشگاه پیام نور نصب شد.

به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند برنامه‌ریزی جامع است، گفت: قرآن جمع همه دانش‌ها و منبع نور است باطن این کتاب آسمانی، رهنمون سازی انسان و جهان به عالم قدس است که در سایه قران کریم انسان می تواند رستگار شود.

"عباس کلانتری" تعریف راهبرد مشترک، ترویج فرهنگ قرآنی، عفاف، حجاب ، ترویج فرهنگ نماز و نیایش، تعمیق بینش سیاسی و مذهبی نسل جوان، آشنایی با معارف اهل بیت(ع) و تحکیم بنیان خانواده با الهام از آموزه های دینی را از جمله راهکارهای بهبود وضع فرهنگی در دانشگاه و سطح جامعه دانست.

این مقام مسئول با بیان اینکه تشخیص درست راه و روش گسترش فرهنگ قرآنی، در گرو شناختی صحیح از فرهنگ قرآنی است افزود: تابلوهای ختم قران کریم یکی از راهکارهای ابتکاری در این مورد است که در فضاهای در دسترس دانشجویان در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور با هدف ترویج و تدبر در آیات قرانی نصب شده است.

"کلانتری" گفت: ترویج فرهنگ قرآنی، امری ضروری است که باید زیربنای همه شئون زندگی فردی و اجتماعی و روح حاکم بر جامعه انسانی و همه لوازم مادی و معنوی باشد.

وی اظهار داشت: برنامه های متنوع فرهنگی چه در زمینه های قرآنی، حجاب و عفاف، کرسی های آزاداندیشی و... که در سطح دانشگاه برگزار می شود بایستی مورد ارزیابی قرار گیرد تا میزان تاثیرگذاری آن مشخص شود.

"کلانتری" در ادامه خواستار فعالیت هرچه بیشتر روسای مراکز و واحدها و مسئولین فرهنگی در ترویج فرهنگ قرآنی در دانشگاه شد و ابراز داشت: باید در ترویج این فرهنگ نورانی در سطح دانشگاه تلاش جدی کنیم و با برنامه‌ریزی مناسب در جذب جوانان به مسایل قرآنی و محافل مذهبی بیش از پیش تلاش کنیم.

وی در پایان سعادت دنیا و آخرت را در گرو عمل به تعالیم آسمانی و قرآن ذکر کرد و یادآور شد: امروز فعالان قرآنی نقش خطیر و تعیین کننده‌ای را در دانشگاه و جامعه به عهده دارند و باید اخلاق، روش و منش آنها نیز قرآنی باشد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا